Risk & Compliance - Data Analyst (full english)

- Servicios Financieros

Position at a glance:
This position is for the Risk & Compliance Analytics practice at Evalueserve Chile supporting a leading US retail bank’s risk and compliance analytics area for the High Net Worth client segment. Applicants will be required to consult with stakeholders to define business problems and develop end-to-end analysis and reporting that will support compliance adequacy or risk assessments.
Responsibilities may include:
• Collaborate with business partners for consultation and requirements gathering
• Ability to turn preliminary or ambiguous information, ideas, or problems into well-defined plans and solutions
• Extract, compile, mine data from a variety of complex data sources
• Identify, design, and build appropriate queries and datasets for complex analysis
• Develop ad hoc analyses, reports, data visualizations, and/or dashboards using tools including SAS, R, Python, Tableau
• Present solutions, findings, and insights either in writing or verbally to partners
• Contribute to operational excellence by sharing knowledge, adhering to quality standards and best practices.
• Participate in Evalueserve initiatives related to Mind + Machine projects, innovation, training and development.

Analista
Risk & Compliance - Data Analyst (full english) (Financiera)

País de la oferta: CHILE
Ubicación en el extranjero: Viña del Mar
Admite solicitudes de personas con discapacidad

Estudios mínimos Nivel Profesional
Carreras 1. Ingeniería Civil
2. Ingeniería Civil Eléctrica / Ingeniería Eléctrica
3. Ingeniería Civil Industrial
4. Ingeniería Civil Matemática
5. Ingeniería Civil Mecánica
Requisitos mínimos Required Qualifications:
• 2+ years of applicable work experience in reporting, analytics, and/or data manipulation.
• Excellent analytical, critical thinking and problem-solving skills with attention to detail and accuracy.
• Ability to communicate to senior leaders and simplify complex analytical methodologies to business audience.
• Demonstrated SQL skills to include the ability to write complex queries and database knowledge in order to analyze data across a variety of sources
• Experience with data visualization tools such as Tableau.

Preferred Qualifications:

• Knowledge of Banking and Investment products.
• Prior experience working with risk and/ or analytic capabilities.
• Ability to plan, prioritize and set goals. Must possess strong collaborative skills.
• Demonstrated ability to build and maintain strong credible relationships with key stakeholder groups
• Expertise with SAS, Python or R.
Idiomas Inglés ( Lectura: Nivel avanzado / Escritura: Nivel avanzado / Conversación: Nivel avanzado )

Duración Indefinite
Fecha Publicación 19 ene 2018
Fecha finalización 18 feb 2018

Vinculado a la red de prestadores del Servicio Público de Empleo. Autorizado por la Unidad Administrativa Especial del Servicio Público de Empleo según resolución 001018 del 2 de Diciembre del 2015.

© Copyright 1999 - 2018 Empleos Trabajando.com Colombia y Universia. Todos los derechos reservados