Equity Research Quality Control Analyst

- Servicios Financieros

Position at a glance:

We are looking for a Quality Control Analyst to work alongside our client team, who is a top-rated Equity Research provider in Europe. The successful candidate will have had a successful career in the financial world, probably including several years’ experience as a financial analyst. You can demonstrate a practical knowledge of accounting, possess the analytical skills to pick financial models apart and understand the valuation method appropriate to each circumstance. You also believe that the small print in an annual report is there for a reason. You are inquisitive and have the imagination necessary to dissect an argument. You are at ease with challenging other people, the fluency to present your argument and the humility to listen. You write clearly and succinctly. And it goes without saying that you like people!
The Quality Control Team, is made of highly experienced analysts, has an integral role in ensuring the quality of Equity Research, also making sure it is fully compliant with all regulatory and compliance policies.
Key tasks include:

•You will work with a team of eight Quality Control Analysts in an equity research department located in New-York, London and Paris.
•You will engage with research analysts to challenge their figures and arguments, review their financial models and read all their research publications before publication. You will also make sure their written work is fully compliant with FINRA regulations and client policies.
•You will attend regular research review committee meetings before initiations of coverage or ratings changes.
•You will work closely with research analysts on IPO projects, assisting them for the valuation work and the research report ahead of the pre-deal investor education (PDIE).

Gerente
Equity Research Quality Control Analyst (Financiera)

País de la oferta: CHILE
Ubicación en el extranjero: Viña del mar